Plesnivé cibuloviny z Lukon Glads

Na blogu si hlídám, jestli hodlám o něčem nebo někom napsat negativní recenzi a jak to pojmu. Objednávám rostliny z mnoha různých e-shopů i naživo už 7 let, objednávám často i z Německa či Rakouska a setkala jsem se s lecsčím. Záměny, poškozené rostliny, spletené balíky, plesnivé rostliny, uřezaný kmínek, olámané větvičky, nemocné květiny, přemokřené rostliny, protržený balík, chybějící položky. Zmatků jsme taky zažili hodně, kolikrát v pátek cesty na depo dopravců, když došlo k záměně a čekala jsem na balík doma zbytečně apod.
Vždycky se snažím v první řadě s prodejcem komunikovat, korektně vše nafotit, udat i váhu balíku, když něco chybí. A jsem shovívavá, leccos se stane, jsme prostě lidi a vše se dá nějak řešit a když jde o maličkosti, tak to ani nenahlašuji a kolikrát vůbec neřeším.


Jenže přístup majitele Lukon Glads (http://www.lukon-glads.cz/) mne po nějaké době teda hezky zvedl ze židle. Nakupovala jsem u něj poprvé a popravdě, po řadě a řadě solidních a fajnových prodejců s korektním přístupem mne ani nenapadlo, že se ještě někdo může chovat k zákazníkovi takto škaredě. Tak poslechněte, co se mi stalo. A nechte se odradit od nákupu u nich, opravdu jsou tady kvalitnější prodejci s korektním přístupem k zákazníkovi. Tenhle to ale není.

Po cibulovinách od Lukon Glads jsem pokukovala už dříve, mají širokou nabídku, hezké věci. K nákupu jsem se odhodlala letos kvůli tulipánům pro sebe i pro tchýni. A ještě se k nám přidala kamarádka, která od nich brala kupu trvalek. Ano, trvalky a cibuloviny šly objednat v jedné objednávce, to mi už trochu bylo podezřelé. Jenže ze zkušenosti ze zahraničí vím, že se to dělá a prodejci to umí poslat oboje, aniž by v jednom balíku ta vlhkost z rostlin (zalitých kvůli přepravě) negativně ovlivnila ty přepravované cibuloviny (a ty by začaly plesnivět). Jenže v Lukon Glads bohužel asi nepatří k žádným zkušeným prodejcům. Jak myslíte, že nám ty trvalky a cibuloviny přišly?

Další a další balíčky s plísní.
Samozřejmě naházené v jednom balíky, cibuloviny v papírových sáčcích na rostlinách... Ach jo. Byla jsem doma, na balík jsem čekala a vybalila vše hned dopoledne, co nám jej balíková služba doručila. Prostě v balíku cibuloviny strávily nejkratší možný čas. A stejně jsem hned vytahovala balíček, kdy už zvenku prosvítala zelená plíseň a prožrala trochu toho papírového sáčku, ve kterém byly cibuloviny zcvaknuté. Další a další cibuloviny byly plesnivé, bohužel právě i ty, které si objednala tchýně a kamarádka. Hned jsme vše rozbalovaly, fotily, vždycky pěkně i s cedulkou, aby bylo vidět, která ta odrůda to schytala. No a zachraňovaly jsme, co ještě plíseň nemělo. Cibulky, které byly v pořádku, jsme ihned sázely do půdy a snad to dají. No byl to neveselý a náročný den.

Ještě nerozbalené, jen vytažené z balíku... a už bylo jasné, že tady je něco špatně.
V jedenáct večer ten den jsem posílala fotografie, přesný výpis balíčků, které byly plesnivé a slušný dotaz, jak obvykle prodejce takovou reklamaci řeší. No a čtrnáct dní se nic nedělo, žádná odpověď. Tak jsem se osmělila po čtrnácti dnech napsat připomínací e-mail, jak lze moji reklamaci řešit a že jsem nedostala odpověď. Pan Jaroslav Koníček mi odepsal, cituji:
"Prosím o vrácení zboží , jelikž se mi nechce věřit, že Vám byly zaslány plesnivé cibuloviny. Ve skladu nic plesnivého nemáme." 

To mám jít jako lovit po té době ty plesnivé cibulky z kompostu? Po tolika dnech? Copak neviděl fotografie? Takhle opravdu jednají se zákazníkem? To si jako myslí, že přesně v den převzetí zásilky jsem si někde stihla kultivovat plíseň a nějak ji na ty cibulky napatlat?
Opravdu mne ten přístup rozčílil. Já mu věřím, že na skladě jsou cibulky v pořádku, ale copak ho ani na chvilku nenapadlo, že asi něco zblbnul při tom balení zásilky? To je ale pořád na jejich zodpovědnost...
Ještě jednou jsem mu napsala, že já jsem postupovala korektně a jestli on korektně postupovat nebude, musí očekávat následky. Například to, že svoji velmi negativní zkušenost budu prostě dál sdílet na internetu. A od té doby už mi pan Koníček nenapsal nic.

Rozhodně Vám doporučuji nic od Lukon Glads nekupovat. Nestojí to za to. Nerozumí svému řemeslu a neumí ani jednat se zákazníky. Vždyť je spousta jiných (online) prodejců cibulovin, kteří jednají se zákazníky korektně a rozumí svému řemeslu a posílání zboží. Já už jsem poučená. A kdyby vám nestačila nabídka českých prodejců cibulovin, zde je například diskuze, kde objednávají cibulky lidé ze skupinky Zahradní architektura, třeba i ze zahraničí:
https://www.facebook.com/groups/zakaci/permalink/10156526461591659/

Doplnění příběhu: Nakonec mi po dalších třech týdnech domů najednou zničeho nic přišly reklamované cibulky. V první chvíli jsem se zaradovala, ale pak následovalo zklamání. Velkým červeným písmem tam znovu přímo v tom balíku bylo, že pan Koníček trvá na zaslání těch plesnivých cibulovin. Znovu jsem mu rozhořčeně napsala, že jak to asi mám udělat.... konečně začal i komunikovat prostřednictvím e-mailu (nehledě na to, že telefon na mne měl taky). Nakonec mi napsal, že tedy ty plesnivé cibulky vracet nemusím. Jenže můj kamarád právník mi říkal, že tak, jak to celé bylo provedené, vlastně nevím, jestli ta moje reklamace tedy byla uznána a nebo nebyla, když si pořád trval na té podmínce (a nestačila fotodokumentace). Že by po mně opět po nějaké době mohl chtít cibulky tedy vrátit. Na to už nemám nervy, nehodlám je sázet a pak znovu vytahovat a vracet z půdy, jen protože jsem si neschovala a měsíc neuchovávala a nekultivovala tu plíseň na těch plesnivých. Víte, za ty peníze mi to vlastně nestojí. Už s tou firmou nechci mít nic společného ani omylem. Raději jsem ty cibulky poslala na vlastní náklady zpátky, už těch ztracených peněz v tom bylo dost... raději podpořím jiné prodejce cibulovin, které se umějí k zákazníkům chovat normálně.

Sdílení:

2 komentářů

  1. Objednávám roky u Basíka cibuloviny i trvalky dohromady, myslím, že se snad nikdy nestalo, aby bylo něco plesnivé. To museli někde pěkně pokazit. Možná by stálo za to rozmáznout jim to třeba na FB (jestli teda mají), na to obvykle už prodejci slyší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za tip na dobrého a rozumného prodejce cibulovin.

      Vymazat